17 Mayıs 2009 Pazar

Parkımıza misafir gelmiş





Parkımıza rağbet çok bu günlerde ..ben size gençleri anlatırken kaplumbağada girdi bir ucundan parkın, yazımı bitirip kontrol edene kadar baktım öbür ucundan gidiyor... birde kaplumbağalar yavaş hareket eder denir kim demiş? jet gibi gitti vallahi..)) Çıkışta yakaladım beni hissedince durdu poz verdi ya... Kabuğunun içine ön ayaklarından birini çekemediğini farkettim yakından bakınca bir uzantı var gibi geldi ayak ucunda, meğer sakız yapışmış ben ne diyiyeyim bu insanlara bilmemki... çevre bilincini nasıl oluşturacağız, nasıl duyarlı olacağız ?... İzliyorum çocukları çoğu kere parkta oynarlarken sürekli oradaki eşyalara zarar verme eyilimindeler. Eğer hiç birşey yapamıyorlarsa bitkileri yolup atıyorlar yada ağaçların dallarını kırıyorlar boyları yetmeyenler çimleri yoluyor eşeliyor. Bazılarının anneleride yanı başlarında oluyor işin kötüsü. Önce anneleri eğitmek gerek belkide annelerin annelerini yada babalarını... topluma bunu öğretmeliyiz çevre biz korursak güzel olacak...

Sonra kaplumbağanın ayağındaki sakızı temizledik ve evimizin arkasındaki dağlık alana bıraktık doğal hayatına geri döndü yani... Dahada gelmez parka artık....)) gelmesinde zaten...

Hiç yorum yok: