31 Mayıs 2009 Pazar

Karadenizliler toplandı



Bugün, yani mayısın son günü, yaza bir kala,Çanakkale Geleneksel Karadenizliler Bahar Şenliğindeydik... Çanakkale yöresindeki bütün karadenizliler toplandılar çok güzel bir etkinlik, 6 yıldır oluyormuş biz bu sene katılabildik ama daha önce gitmediğime çok pişman oldum. Organizasyon çok iyi idi, katılım çok çok fazlaydı ve herkesin ortada horon oynadığı bir şenlik, ben hiç görmemiştim hayretle ve çoşku içinde horon izledim bugün, oynamasınıda biraz çözdüm galiba..))) Sunucularını dahi memleketlerinden getirtmişler, on bin kişilik pilav var dediler kırk kazanmış ve herkes doyuncaya kadar bulgur pilavı yedi, kimler pişirdiyse ellerine sağlık çok lezzetli olmuştu. Ayran ve pilav ikramı sürdü şenlik boyunca ...

Bizdede yarı yarıya karadenizlilik var kayınvaldemin babası, Trabzon'dan gelmiş Çanakkale'ye yani eşim yarı yarıya laz oluyor..))

Dernekleri var ve bu dernek kanalı ile etkinliklerini her yıl daha güzel hala getiriyor ve katılımı arttırıyorlarmış. Bugünkü program için uzun zamandan beri hazırlık yapılmış, aksaklıkların en aza indiği güzel bir organizasyonun içindeydik tertip edenlerin ellerine ve yüreklerine sağlık.

Biz üç aile gittik resimde görüldüğü gibi ..)) hepimizin çocukları artık büyüdüğü için altı kişilik bir grup olabildik..)) Çocuklar küçükken gittiğimiz piknikleri andık bugün sanki dünden bahsediyor gibiydik ne çabuk geçmiş zaman saçlara düşen aklardan başka pek bir değişiklik yok aslında değilmi..))
Sanki Çan'da kimse kalmamış gibiydi o kadar kalabalıktı yani...






Dedeyi görünce bastım düğmeye. Sakalları ne güzel değilmi pamuk gibi..
Bütün gün gezindi durdu orada... Karadenizlimiydi yoksa civar köylerdenmiydi bilmiyorum ama tonton dedeyi çok sevdim ben..))













Pamuk helvaya bayılırım biliyormusunuz? ama şimdi fark ettimki almamışım bugün, sanırım çok yiyecek olduğu için aklıma gelmedi... eve gelip resimleri görünce canım istedi..)))












Karadenizden gelen yiyeceklerin ve hatıra eşyalarının satıldığı bir bölümde vardı... ben peynir ve tereyağı aldım...





















Zeynep Başkan herkesi çok çoşturdu, onun yarışmaya katıldığı zamanı hatırladım hemen .. ne güzel devam ediyor sanat yaşamına. Çokta başarılı yolu açık olur inşallah... Cerrahpaşayı yazdım kağıt mendile istek yapmak için, aaa birden çalmaya başlamazlarmı? ben daha istek kağımı ulaştıramadan olunca bu durum pek hoşuma gitti doğrusu... çok hoş bir kız Zeynep Başkan çokta güzel bir program yaptı bizlere...






İsmail Türüt en son çıktı sahneye.... Kendi türkülerinden, karadeniz türkülerinden sunduğu güzel bir programdı ...

Hiç yorum yok: