26 Eylül 2010 Pazar

Dün Dünya Kalp Günüymüş...

Sabah doktor programlarında izledim Dünya Kalp Günü olduğunu ve özellikle de izledim. Kayınvalidem yeni anjiyo oldu yani bizde bu aralar kalp ile ilgili çok konuşuluyor. En önemli organlarımızdan birisi kalbimiz, çünkü doğduğumuz andan itibaren ölünceye kadar hiç durmadan sürekli çalışıyor. Ona iyi bakmamız gerekli ama nedense bir sorun olmadan hiç bir organımıza ilgi göstermiyoruz. Ben kendi adıma böyleyim bu sene biraz fark edip kontroller yaptırmaya başladım ama bu zamana kadar herhangi bir hastalığımın olmaması tamamen bir şans. Ne bir spor yapıyorum nede sağlıklı beslenmek gibi bir alışkanlığım var. Eşim geçen yıldan beri şeker hastası ve tamamen beslenme alışkanlıklarına bağlı olarak gelişen bir hastalık, annede, teyzelerde, dayılarda hepsinde var bu hastalık ve biz hala daha demiyoruz ki hastalığın sebebine karşı bir önlem alalım. Geleneksel olarak elli yıl önce nasıl besleniyorsak hala devam ediyoruz. Bunların farkında olduğum halde ben alışkanlıklarımızı bir türlü değiştiremiyorum. Ne yazık ki bütün lezzetli yiyecekler zararlı. Ama hastalıkları da görünce önlem zamanıdır diye düşünüyorum. Sağlıklı günlerimiz olsun dileklerimle...iyi bir hafta geçirelim diyorum.

Hiç yorum yok: