13 Ağustos 2010 Cuma

Dün akşam TRT de Son Buluşma filmini izledim gözlerim yaşlı. Hangimizin ailesinde Kurtuluş Savaşında bir yakınımız çarpışmadı ki, ama akşam izlediğim Gazi dedeler beni çok etkiledi çünkü benim dedelerim savaştan geri gelmemişler yani toprakları bol olsun Şehit olmuşlar. O yüzden kendi dedelerimi izliyorum gibi oldum.
Türkiyemizin bağımsızlığı için binlerce insanın şehit düştüğü, genç yaşlı, kadın-erkek demeden düşmana karşı tek vücut direndiği Kurtuluş Savaşı'nın son tanıkları, Gazi Ömer Küyük, Gazi Yakup Satar ve Gazi Veysel Turan'ın günlük yaşamları ve savaş yıllarına dair anıları anlatılmış. Çorumlu Gazi Ömer Dede, önce Anıtkabir'i ardından son kalan diğer iki gazi Yakup Satar ve Veysel Turan'ı ziyaret ediyor, savaş yıllarına dair anılarını paylaşıp birbirleri ile helalleşiyorlar. Onların ağzından tarihimizin en önemli günlerini dinlemek beni çok duygulandırdı, bugünlere dair olan bitenden bahsederken gene cepheye gideriz demeleri gözlerimden yaşların oluk gibi akmasına neden oldu. Bu kahramanlar sayesinde bugün hür ve özgür yaşıyoruz ama üç ayda bir 500 tl maaş ile geçinmeye çalıştıklarını öğrenince yüreğim nasıl burkuldu, tüh bize dedim. Şu anda üçü de rahmetli olmuş, ne güzel düşünülüp ömürlerinin son zamanlarında bu belgesel film çekilmiş Nesli Çölgeçen tarafından. İzlemediyseniz bir tavsiye .... Toprakları bol mekanları cennet olsun nur yüzlü gazilerimiz...

Son Buluşma

1 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Nur içinde yatsınlar. Onlara çok iyi sahip çıkılmalıydı. Ülkemizde doğru yapılan ne var ki, bu konularda hassasiyet gösterilsin..