27 Aralık 2010 Pazartesi

Zeytin toplamak zor iş zor...

Ufukta deniz orada Küçükkuyu... arkadaşlarımız bizi bekliyorlar beraber zeytin toplayacağız, önceki yıl gitmiştim ve çok hoşuma gitmişti zeytin hasadı çok yorucu, çok telaşlı bir iş ama ben sevdim nedense..)))

Topalama yapacağımız tarlayı arıyoruz ...ben makinanın arkasındayım...

Tarlayı bulduk Selçuk kardeşimiz başlamış olaya... elindeki alet zeytin silkelemeye yarıyor, dala tutturup çalıştırıyor başlıyor dal sallanmaya btün zeytinler yerdeki brandaların üzerine düşüveriyor...ne büyük bir kolaylık.. gerçi ben başka yöntemler geliştirdim ama bu makinayı henüz geçecek bir buluş oluşmadı..)))

Melekimiz canavar gelinizmiz ağaç tepesinde... sincap gibiydi aynı..maşallah dedim durdum bütün gün ...çok beceriklidir ama bir o kadarda güler yüzlü ya... canım benim.


Sırıkçı Melek... dedimya heryanda o her işin hakkından geliyor.... gene maşallah.. aman nazar deymesin çünkü daha bir dolu tarla var toplanacak....


Bu alet bu yıl oarada pek moda olmuş .... büyük kolaylık tabi zeytin hırpalanmadan ve kirlenmeden toplanıyor....



Biz Nimetcimle yerdekileri toplama görevindeydik buna dip toplama diyorlar...elimdeki sepet dolu dolu verdi dermişim..)))aa bu arada sepet şahsıma aittir Yeter teyzem canımın içi başka kimselere vermiyormuş sepeti Sabiha'nın sepeti kalmış adı.

Valla dedimya bu gelin çok becerikli işte görün koca çuval sırtında...



Toplaması, ayırması, sonra fabrikaya götürüp yağ çıkarma işlemleri hepsi çok yorucu ama mis gibi zeytinyağı da bu yüzden kıymetli işte diye düşünüyorum. İki gün çok güzel geçti, bizim için büyük değişiklik tabi ama işin içindekilere Allah kolaylık versin inanın yer gök zeytin bu yıl, bereket yılıymış hayırlısı ile bitirip yemek nasip olsun herkeslere.... Zeytin hasadı bitince kurtuluş yapacağız Sabiha abla bekleriz dedi Selçuk, eminim çok güzel olacaktır kurtuluşunuz kardeşim sizinle herşey güzel oluyor .... Bereketli zeytinleriniz olsun dilerim önümüzdeki yıllardada...

2 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Çok imrendim sizlere. Aman nazar değmesin. Küçükkuyu'yu çok severim. Havası, denizi ve tabii ki zeytinlikleri harika. Hele dağ yolunda yürümesi. Afiyetle yersiniz inşallah. sevgiler, selamlar.

Serkan dedi ki...

Zeytini yemesi kolay ama toplaması çok zahmetlidir. Yazılarınızı dikkatle takip ediyorum. Hepsi birbirinden farklı ve doğal metinler başarılar dileriz.