1 Kasım 2010 Pazartesi

Leyla


Yeni okumaya başladım . ,

Yazarı Alexandra Cavelius.

Bir Bosnalı Kız Leyla, kitapta savaş zamanında yaşadıkları anlatılıyor ama (daha 98. sayfadayım) inanın çok etkileyici onaltı yaşındaki bir gençkız daha çocuk sayılan bir yaştayken üff neler yaşamaış...tüylerim ürpererek okuyorum. Avrupanın orta yerinde, güya medeniyetin beşiğinde.. tarihler var kitapta mesela 1992 ocak ayı, ogünlerde ben ne yapıyordum acaba diye düşündüm,küçük oğlum bir yaşında ben hem işe hem eve koşturup duruyorum,o yaz sünnet yapmıştık diye geçti aklımdan kimbilir ne kadar çok telaşım vardı? Aynı atmosferde, aynı iklimde Leyla neler yaşamış ... İlerledikçe yazarım diyeceğim ama pek uzun sürmez bitmesi ... İnsan olarak utanarak okuyorum...midem bulandı defalarca...ne yazıkki Leylaya bunları yapanlarla aynı cinsteniz.... Yani insan ... hayvan gibi insan diyeceğim ama bir yerinde Leylanın şu sözü beynime işledi " Hayvanlar herhalde bu insanlardan daha merhametlidir" ...tavsiye edeceğim okuyun.

Hiç yorum yok: