23 Temmuz 2010 Cuma

Ormancı

Evimizin arkası minik bir dağa bakıyor, dağın üst kısmı dikim sahası, çeşit çeşit çam ağaçları dikilmişti on yada onbeş yıl önce, anlayacağınız minik bir ormana oldukça yakınız ama bu ormanın yakınındaki hatta bitişiğindeki makilik alanı temizleyip bahçe haline getirdiler, herkes kendine yetecek alanı söküp temizliyor ve marul, soğan, ıspanak ...mevsimine göre sebze yetiştiriyor çok yamaç bir yer olduğu için yağmur yağdığında toprak kayıp aşağıya dereye doğru sürükleniyor çıplak alanın olacağı bu tabi, bir kaç yıl sonra ekip dikecek toprakta kalmayacak. Bir kaç yıl önce Orman dairesini arayıp bu makilerin sökülmesinin doğru olup olmadığını sormuştum hatta söküp götüren biri vardı o arada ihbar etmek amaçlıydı telefonum ama ilgilenen olmamıştı ve çok üzülmüştüm, yakınımızdaki bu doğal ortam yok olup gidiyor diye. Geçen sabah bir ağaç kesme aletinin sesine uyandık, aşağı yukarı on gündür duyduğum bu ses beni çok rahatsız etti. Ben makilik alanda kesim oluyor diye hemen orman dairesini aradım, telefonu açan bey'e olanı biteni anlattım bana dediki bizim orada dikim sahamız var, temizlik işçileri çalışıyor orada ama ben hemen gelip bakacağım ve size tekrar döneceğim dedi valla ne yalan söyleyeyim tekrar arayacağını hiç sanmıyordum ama aradan on dakika gibi kısa bir zaman sonra aradı beni tekrar bilgi aldı ben geldim oradayım bakıyorum aksi bir şey varmı diye dedi. Onbeş dakika sonra tekrar aradı ve orman işçilerinden geliyor o ses merak etmeyin zannettiğiniz gibi bir durum yok dedi nasıl memnun oldum anlatamam ön yargılı olarak aradığım içinde kendimden utandım açıkcası. Beni bir çay içmeye davet etti orman dairesine ama zaman bulup gidemedim henüz bende Çan Çevre Gönüllüsüyüm diye kendimi tanıttım karşılıklı bu duyarlı davranışlarımızdan dolayı teşekkürler edip kapadık telefonu. Sonra Çan Çevre Gönüllüsü arkadaşım Salih Canan'a anlattım bu olayı beraber gidelim hem memnuniyetimizi bildirir hemde bilgi alırız diye düşünüp haftaya gitmek üzere sözleştik. Gidip bilgi alalım tekrar yazacağım size.

Hiç yorum yok: