31 Temmuz 2009 Cuma

tavsiye

Veda / Esir Şehirde Bir Konak, Ayşe Kulin Umut & Hayat Akan Bir Sudur, Ayşe Kulin,Utku LomluBu yaz Ayşe Kulin'in Veda ve Umut isimli kitaplarını okudum tavsiye ederim. Elinizden düşürmeden bir çırpıda okuyuvereceksiniz. Yakın tarihimizden olması ve yaşanılan olması benim çok ilgimi çekti. Ayşe Kulin'in galiba bütün eserlerini okudum ... Veda ve Umut birbirinin devamı, sanırım Umut'un da devamı gelecektir, çünkü içinde sonları ne oldu acaba diyeceğimiz, bir kitaba daha sığacak, güzel bir aşk'ın öyküsü var..)) Kalemine sağlık Ayşe Kulin ....

2 yorum:

Adsız dedi ki...

EVET UMUT HARİKA BİR KİTAPTI BİR SOLUKTA OKUDUM
VEDA'YA BAŞLIYORUM ŞİMDİ
ASLI

Begonvilli Ev dedi ki...

Veda ve Umut'u okudum. Ayşe Kulin usta anlatımı ile bir devrin sonlanışındaki sancıları kendi ailesinin yaşadıkları olarak sergiliyor bu romanlarda.

Ayşe Kulin’in büyük dedesi Osmanlı İmparatorluğu’nun son Maliye Nazırı Ahmet Reşat Bey’dir. Romanın büyük bölümü Maliye Nazırı’nın Beyazıt’taki konağı ve Büyükada’daki köşkünde geçer. Neredeyse bir belgesel özelliği taşıyan romanda konak halkının çoğunluğunu oluşturan kadınların, tüm bu siyasal ve sosyal olaylara, çok önemli ülke meselelerine karşın, nasıl küçük dünyalarında sıkışıp kaldıklarını, konağın idaresini, geleneksel yaşantılarını devam ettirebilme çabalarını dünyanın en önemli sorunu olarak algılamalarını hayretle okumuştum. Blog sayfamda tanıtımını yapmayı düşündüğüm iki kitap Umut ve Veda.