2 Şubat 2009 Pazartesi

Latife Hanım'ın evi

Latife Hanım

İlk Cumhurbaşkanı eşi olarak çağdaş Türk kadının temsilcisi, konumundaki Latife Hanım, iyi eğitim görmüş, üç dil bilen, zeki ve cesur bir genç kadındı.Edebiyata çok meraklıydı ve iyi bir kalemi vardı. Paris Sorbonne Üniversitesinde hukuk öğrenimini yarıda bırakarak, sakarya zaferinden sonra İzmir'e dönmeye karar verdi.
Mustafa Kemal'i İzmir'e girdiği gün karargahında ziyaret ederek onunla tanıştı.
Hasan Rıza Soyak, Atatürk'ten anılar isimli kitabında Latife Hanım'ı şöyle anlatıyor;
Latife Hanım: İzmirli Uşakizade rahmetli Muammer Bey'in kerimesidir.Uzun müddet Avrupada bulunmuş, iyi bir tahsil görmüş, Fransızca ve İngilizce dilleri ilede mükemmel konuşan ve yazan, her bakımdan hürmete layık, yüksek kültürlü bir hanımefendidir.
Muzaffer Başkomutan ordusunun başında İzmir'e girdiği zaman bu güzide ve yurtsever Türk kızı, Başkomutan karargahına koşarak O'na "Paşam bir nezrim var İzmir'e girince sizi evimizde misafir edeceğiz lütfen kabulunüzü rica ederim" demiş. Paşada bu nazikane daveti kabul etmiştir.
İşte bu süretle tanışmışlar ve sonunda hayatlarını birleştirmeye karar vermişlerdir.

Latife Hanım Anı Evi... Ata'mızı ve Annesi Zübeyde Hanımı misafir ettikleri bu ev İzmir Karşıyaka'da, yeni restore edildi kocaman bir bahçesi var kafeterya olarak kullanılıyor evin içi benim çok hoşuma gitti, eşyalar o zamandan günümüze nasıl korunmuş bilmiyorum ama ilgilenenlerin ellerine sağlık gezerken o zamanları yaşıyormuş gibi oldum... tavsiye ederim İzmir'e yolunuz düşerse....

Girişteki oturma odası...


Yemek odası...



Çok zevkliymiş bu eşyaları seçen...




Alt kattaki bir odadan görünüm..





Giriş salonunda bu ayna...kocaman...resim çekerken kendimizide çekmişiz...)))






Latife Hanım'ın odası...







Üst katın salonu ... Zübeyde hanım'ın, Latife hanım'ın ve Ata'mızın odaları bu katta....








Ata'mızın çalışma odası burası .. ben Ata'mızın balmumu heykelini biraz küçük buldum, orijinal ölçülerde değil sanırım...









Çok güzel korunmuş eşyalar...










Odanın başka bir köşesi..










Atamızın annesi Zübeyde Hanım için hazırlanmış bu oda canlı gibi gülümseyen balmumu heykeli çok etkileyici... Son günlerini bu evde ve bu odada geçirmiş.











Yanına oturup sohbet edesim geldi... az şekerlimi içerdi acaba kahveyi, karşılıklı içip olandan bitenden konuşabilirmiydim acaba? heyecandan kem kümmü ederdim?













Zübeyde Hanım için hazırlanmış yatak.. ve seccade... hepsi el işi... o zamandan beri saklanmış














Evin banyosu ....















Hiç yorum yok: