22 Aralık 2008 Pazartesi

zeytin topladım

Çok güzel dört gün geçirdim sağolsun Melek, Selçuk, Yeter tezem onca işlerinin arasında benimle çok ilgilendiler. Melekcim canımın içi bana bir oda hazırlamış bir taraftan denizi bir taraftan kaz dağlarını seyrettim... Güya ben zeytin toplamaya gittim ama iki gün gidebildik zeytine sonra yağmur yüzünden gidemedik.. Seneye çok kalacağım diye sözleşip ayrıldık..Bana terapi oldu toprağı ellemek tavsiye ederim gidin bir yerlerde toprakla haşır neşir olun... müthiş iyi geliyor...
Öyle bekliyorlar dalda yere düşelim toplanalım diye...

Melek, güzeller güzeli yaptı yumurtayı öğle yemeği için valla yediğim en güzel yağda yumurta ... canım benim ya o güler yüzünle ne yapsan güzel olur senin..


Canım Yeter teyzem öğle yemeğini hazırlamış bizi bekliyor..)) yumurtayı aldık gittik yanına afiyetle yedik onun güzel sohbeti ile tabii...



Ne bereketli bir ağaç zeytin, Yeter teyzem dediki yapraklarını hayvanlar yer, dalları odun olur, meyvası katık olur, yağ olur, eğer çekirdeklerini biriktirip satarsak alıcısı varmış deve kuşu yemi yapılıyormuş, yerdeki çürüyen zeytin bile kullanılırmış, sabun olurmuş zahmeti çok ama getiriside çok yani..










Küçük sepettekileri ben topladım ..sonra götürüp çuvala dökülüyor .. bir bir yerden toplanıyor ne zahmetle toplandığını görünce hak verdim zeytincilere...

Hiç yorum yok: