24 Mayıs 2010 Pazartesi

Sergide

Çan Halk Eğitim Etnoğrafya sergisinde benimde eşyalarım vardı.... Kültürümüzü tanıtmak ve yaşatmak adına yapılan bu çok emekli iş, gezen herkesin takdirini topladı. Emeği geçen herkesi kutluyorum. Müze haline gelebilecek zenginlikteydi, gitmediyseniz çok şey kaçırdınız...



Ata'mızın büstü; 1927 yılında bir İtalyan heykeltraş getiriliyor Türkiye'ye ve Ata'mızın yüzünden alınan kalıp ile yapılıyor , benim dedem rahmetli Halil Suat Eroğul, Ezine Belediye Başkanı iken Ankara'ya gidiyor ( CHP' nin büyük kurultayına) orada veriliyor bu büst kendisine ve başkanlığı süresince masasında duruyor. Ne mutlu bana ki şimdi bende, önceki yıllarda Çanakkale Seramik Fabrikalarında çalışırken, Kamelya Sazcı hanımın öncülüğünde bir sergi açmıştık orada da sergilemiştim elimdeki antikaları ve Ata'mızın büstünü, hatta Mustafa Tunçalp bey onarmıştı büstün bazı kırık yerlerini sağolsun ve kulakları çınlasın, o araştırmıştı bu büstlerin nasıl yapıldığını. Buradan kendisine tekrar teşekkürler ediyorum. Bu değeri korumama yardımcı olduğu için.
Gümüş ve el işidir buhurdanlık, mislik ve fincan zarfları... Tendürtiyot şişeside çok eski yüz yıllık var galiba, ve fanusta...
kahve değirmeniymiş ilk yapıldığı yıllarda altındaki çekmeceye dökülürmüş çekilen kahveler...
İbriğimiz pirinçten...altında lavabosu var...
Beyler apdes alırken kullanırlarmış...

Hiç yorum yok: