2 Mayıs 2011 Pazartesi

Edirne Gezimizden


Lozan anıtı ... Misaki milli sınırlarımızın çizildiği Lozan Barış Antlaşması adına yapılan Muhteşem eser..
SELİMİYE CAMİ
Muhteşem bir yapı, mimarlık harikası...
Meriç Nehri...deniz gibi...ben hiç bu kadar geniş bir nehir görmemiştim hayranlıkla seyrettik...
II.Bayezit Sağlık Külliyesi görülmeye değer bir eser...
Tabyalardaki hemen hemen bütün yazılar ve resimler Çanakkale Seramik Fayansları üzerine yapılmıştı. Gurur duydum çalıştığım şirketin bu hizmetinden dolayı...
Şükrü Paşanın Sözleri....
Şükrü Paşa Anıtı

Balkan Şehitleri Anıtı

Edirne görülmeye hatta yaşanılmaya değer bir şehir ben çok beğendim. Benim anneannemin memleketiymiş balkan göçünde oraya yerleşmişler sonra Çanakkale'ye gelmişler. Tarihin izlerinin çok iyi korunduğu dikkatimi çekti. Osmanlıya başkentlik yaptığı için özenle yapılmış külliyeler, camiler ama hepside ilk günkü gibi ayakta. Kurtuluş Savaşı'nın ne meşakkatlerle yapıldığını orada bir kez daha ibretle gördük. Bir gün yetmedi tabi hiç birimize dilerim bir daha ziyaret edebiliriz.

Hiç yorum yok: